Spring til hovedartiklen - genvej for blinde
2.jpg
Livskraft
livskraft 021 full
Et kig ind på Egmont Højskolen

 

bev eks

Praktisk info

onsdag, 5. december 2012 11:47

Undervisningstid
Undervisningen foregår normalt i dagtimerne samt onsdag aften. Du kan se skemaet via link nederst på siden.
Forskellige arrangementer - fx foredrag og ekskursioner - der ligger udenfor den skemalagte undervisning kan være obligatoriske.
I temauger, på temadage o.lign., vil undervisningsstiderne også ofte være “skæve”.


StudieturI 2012 gik studieturen til Paralympics i London
Dit højskoleophold indbefatter en studietur, som finder sted i uge 14 og 15.
Alt efter valg af studietur kan der forekomme ekstra betaling for deltagelsen.
På studieturen er din bagage samt sygdom og hjemtransport dækket af skolens forsikring. Men du skal stadig have din egen ulykkesforsikring.


Udlejning af skolens lokaler og elevværelser
Nogle gange er skolens svømmehal, sportshal eller andre lokaler udlejet.
Når vi er på studietur, i ferier samt ved få andre lejligheder, kan skolen også være udlejet. Dette kan betyde, at andre måske skal bo på dit værelse, mens du ikke er der. Skolen stiller lagerrum samt flyttekasser til rådighed.


Fridage, ferier og helligdage

Der er ingen undervisning fredag d. 11 maj, dagen efter Kristi Himmelfartsdag.


Vask
På skolen har vi eget vaskeri til rimelige priser. En vask koster 10,00 kr. Tørretumbling koster 5,00 kr.
Vi kan ikke påtage os at vaske dit tøj. Dog giver vi elever, der pga. handicap ikke selv kan klare det, en håndsrækning.


Elevbank
Lommepenge kan opbevares i skolens ”elevbank”. Penge til elevbanken indsættes i Den Danske Bank – reg.nr. 4387 kontonr. 3653128886 med tydelig angivelse af navn. Dette sker på eget ansvar, da elevbanken ikke kan forsikres af skolen. Pengene på din elevbank-konto kan så hæves på skolens kontor.

Kontoret har også en Dankort-terminal.

 

Skema

Den første uge er undervisningen tilrettelagt efter et særligt program, hvor du bliver introduceret til fag og højskoleopholdet i øvrigt.

Den endelige plan for introduktions-aktiviteterne får du, når du ankommer.

Inden du kan få dit endelige skema, skal du først have valgt både Hovedfag og Modulfag, og det sker også i den første introduktions-uge.

Se mere om den først tid på skolen under "Den første tid".


Vi deler også semesteret op i to dele, så du kan vælge nye Modulfag midtvejs.

Se mere under "Skema, fag og fagvalg".

 

Stillingsopslag:

På højskole som assistentelev?

Hvis du har lyst til at gå på højskole og samtidig være assistent for en anden elev, så kan du ansøge om et assistentjob. Der ledige stillinger til det kommende semester, som starter onsdag den 1. august.

Der er ansøgningsfrister: søndag den 15. april og søndag den 20. maj.

Samtaledagene for ansøgere er: mandag den 7. maj kl. 13.00, onsdag den 23. maj kl. 11 og søndag den 10. juni kl. 11.

Du kan læse mere om højskolens hjælperordning her: BPA. Du kan lave en online-ansøgning her: online-ansøgning.



  • VILLAVEJ 25, HOU
  • 8300 ODDER
  • TLF: 87 81 79 00
  • FAX: 87 81 79 79
  • E-MAIL: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • CVR nr. 46 23 11 12