Spring til hovedartiklen - genvej for blinde
3.jpg
Livskraft
livskraft 021 full
Et kig ind på Egmont Højskolen

 

bev eks

Praktisk info

onsdag, 5. december 2012 11:47

Undervisningstid
Undervisningen foregår normalt i dagtimerne samt onsdag aften. Du kan se skemaet via link nederst på siden.
Forskellige arrangementer - fx foredrag og ekskursioner - der ligger udenfor den skemalagte undervisning kan være obligatoriske.
I temauger, på temadage o.lign., vil undervisningsstiderne også ofte være “skæve”.


StudieturI 2012 gik studieturen til Paralympics i London
Dit højskoleophold indbefatter en studietur, som finder sted i uge 14 og 15.
Alt efter valg af studietur kan der forekomme ekstra betaling for deltagelsen.
På studieturen er din bagage samt sygdom og hjemtransport dækket af skolens forsikring. Men du skal stadig have din egen ulykkesforsikring.


Udlejning af skolens lokaler og elevværelser
Nogle gange er skolens svømmehal, sportshal eller andre lokaler udlejet.
Når vi er på studietur, i ferier samt ved få andre lejligheder, kan skolen også være udlejet. Dette kan betyde, at andre måske skal bo på dit værelse, mens du ikke er der. Skolen stiller lagerrum samt flyttekasser til rådighed.


Fridage, ferier og helligdage

Der er ingen undervisning fredag d. 11 maj, dagen efter Kristi Himmelfartsdag.


Vask
På skolen har vi eget vaskeri til rimelige priser. En vask koster 10,00 kr. Tørretumbling koster 5,00 kr.
Vi kan ikke påtage os at vaske dit tøj. Dog giver vi elever, der pga. handicap ikke selv kan klare det, en håndsrækning.


Elevbank
Lommepenge kan opbevares i skolens ”elevbank”. Penge til elevbanken indsættes i Den Danske Bank – reg.nr. 4387 kontonr. 3653128886 med tydelig angivelse af navn. Dette sker på eget ansvar, da elevbanken ikke kan forsikres af skolen. Pengene på din elevbank-konto kan så hæves på skolens kontor.

Kontoret har også en Dankort-terminal.

 

Skema

Den første uge er undervisningen tilrettelagt efter et særligt program, hvor du bliver introduceret til fag og højskoleopholdet i øvrigt.

Den endelige plan for introduktions-aktiviteterne får du, når du ankommer.

Inden du kan få dit endelige skema, skal du først have valgt både Hovedfag og Modulfag, og det sker også i den første introduktions-uge.

Se mere om den først tid på skolen under "Den første tid".


Vi deler også semesteret op i to dele, så du kan vælge nye Modulfag midtvejs.

Se mere under "Skema, fag og fagvalg".

 

Stillingsopslag:

Ansøg som hjælperelev

Hvis du har lyst til at gå på højskole og samtidig være hjælper for en anden elev, så er der ledige stillinger til det kommende semester, som starter søndag den 7. januar.

Du kan læse mere om højskolens hjælperordning her: BPA. Du kan lave en online-ansøgning her: online-ansøgning. Du kan også kontakte Karin Busk Sørensen direkte på 51292530.



Åbne Arrangementer:

Egmont Højskolens historie

Onsdag d. 24. Januar kl. 19:30.

Ved forstander ole Lauth.

Forstander Ole Lauth var med da Egmont Højskolen blev startet af hans forældre i 1956. Ole fortæller om skolens historie og om de værdier, som Egmont Højskolen bygger på.

Fra skoletræt til egen chef

Onsdag d. 31. Januar kl. 19:30.

Ved jamil Mehdi.

Jamil tager med sit personlige foredrag deltagerne med på en skarp og inspirerende fortælling om sin barske opvækst, som søn af to forældre, der flygtede fra det dengang borgerkrigsramte Libanon.

Læs mere …

Fremtidens Internet - klik for at genstarte...

Onsdag d. 7. februar kl. 19:30.

Ved højskolelærer Hans Otto Lunde.

Internettet er den største teknologiske og samarbejdsmæssige bedrift, der er gennemført på denne side af 2. verdenskrig. Man glemmer i det det daglige let, hvor fantastisk et værktøj det er, og hvor godt det fungerer. Men der er nogle problemer, som presser sig på.
Læs mere …

Kunsten at rumme og dele de svære tanker om døden

Onsdag d. 21. februar kl. 19:30.

Ved Sygehuspræst Ruth Østergaard Paulsen

Ruth har været sygehuspræst i 17 år og møder dagligt mennesker som pludselig bliver nødt til at forholde sig til døden. Hun har haft utallige samtaler med både syge, dødende og deres pårørende, og har erfaret at vi mennesker generelt har meget svært ved at tale sammen om de svære ting.
Læs mere …

  • VILLAVEJ 25, HOU
  • 8300 ODDER
  • TLF: 87 81 79 00
  • FAX: 87 81 79 79
  • E-MAIL: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • CVR nr. 46 23 11 12