Leder af pedelafdelingen

25-03-2009

 

Et alsidigt job som leder af pedelafdelingen på Egmont Højskolen

Egmont Højskolen søger en leder af pedelafdelingen med tiltrædelse 1. juni 2009.

Vi forventer at du:


  • Kan sikre drift og vedligeholdelse af skolens bygninger, arealer, tekniske installationer og busser.
  • Har forståelse for højskolelivet
  • Har pædagogiske evner
  • Har ordenssans
  • Er serviceminded og kvalitetsbevidst
  • Er fleksibel
  • Er god til at kommunikere på mange niveauer
  • Er ansvarsbevidst og selvstændig
  • Er indstillet på skæve arbejdstider og tilkaldevagter

Vi forventer at du har humor, er faglig dygtig og har lyst til at indgå i et team af praktiske medarbejdere og undervisere i en broget elevflok.

 

Egmont Højskolen er en almindelig folkehøjskole, som har en særlig forpligtigelse overfor mennesker med handicap. Vi udbyder kurser af 18, 24 og 42 ugers varighed. I sommerperioden udbyder vi kurser af 1 uges varighed.

 

Skolen har en fast medarbejderstab på ca. 80 mennesker og har i løbet af et år ca. 700 kursister og elever.

 

Løn efter statens takster. Skriftlig ansøgning senest den 17. april 2009. Ansættelsessamtaler den 27. og 28. april.

 

OM JOBBET:

Leder af pedelafdelingen

 

Lige nu er der ansat 5 i pedelafdelingen heraf 2 på særlige vilkår. Afdelingens mål er at sikre drift og vedligehold af skolens bygninger, arealer, tekniske installationer og busser samt at bistå elever med at løse konkrete praktiske problemer.

En leder i pedelafdelingen skal favne følgende områder:

 

Ledelse

  • Deltager i personale-og afdelingsledermøder
  • Indberetter til kontoret(fravær, overtimer, ferie m.m.)
  • Leder møder i egen afdeling
  • Omfordeler opgaver ved fravær
  • Ansætter og afskediger medarbejdere
  • Forhandler løn og arbejdsforhold
  • Økonomi og administration

Lægger budget

  • Indhenter og sammenligner tilbud, forhandler priser med leverandører
  • Udfylder registreringsskemaer el, vand, varme og timesedler
  • Kontrollere og underskriver regninger

 

Personaleforhold/trivsel

  • Samtaler med den enkelte medarbejder
  • Holder kontakt med syge/fraværende kolleger
  • Deltager i personalearrangementer

 

Kontakt med folk uden for skolen

  • ansvar for kontakt til leverandører, reparatører og håndværkere, entreprenører og arkitekter, hjælpemiddelcentraler og kommuner, pårørende til elever.
  • Taler med ledige i arbejdsprøvning.

 

Afdelingens interne organisering

  • Kurser til egen og medarbejderes efteruddannelse
  • Arbejdsdeling og vagtplaner
  • Indlæser og ajourføre vedligeholdelsesprogram på IT
  • Planlægger opgaver og løser akutte problemer
  • Drøfter forbedringer af opgaveløsninger med medarbejderne

 

Samarbejde med andre afdelinger

  • Koordinerer afdelingens arbejde med andre
  • Læser informationer på Intranettet
  • Bidrager med informationer

 

Udvikle skolen

  • Kommer med forslag til forbedringer
  • Er med til at planlægge udviklingsprojekter
Senest opdateret: fredag, 26. december 2014 15:40