Assistent

Dine opgaver som assistent

Jobbet som assistent kan f.eks være at betjene en lift. Dine arbejdsopgaver som assistent på Egmont Højskolen er mangeartede og forskellig fra borger til borger afhængig af borgerens behov og det bevilgede antal timer.

Du assisterer borgeren med det, som han/hun ikke selv kan, f.eks med bad, påklædning, spisning, kørsel i minibus, ledsagelse til shopping, biograf, koncert og/eller planlægning, strukturering og ageren i hverdagen.

Du indgår enten i et Borger/Assistent-team med 1 – 2 andre assistenter eller i et samarbejde med skolens hjemmehjælpsafdeling (HHA).

Der udarbejdes i samarbejde med borgeren en vagtplan, hvor timerne lægges udenfor undervisningstiden.

Assistent-oplæring

Borgeren er sammen med din kontaktlærer ansvarlig for at beskrive og instruere dig i dine opgaver. Ofte sker det i samarbejde med en tidligere assistent.

Vi tilbyder dig gennem vejledning, fællestimer, fagdage og i nogle tilfælde via et modulfag:

  • Indsigt i diagnoser, kognitive vanskeligheder, forflytning, hygiejne, hjælpemidler m.m.
  • Støtte til håndtering af din rolle som assistent, samarbejdsrelationen og evt. konflikter
  • Debat om tavshedspligt, omgangsformer, holdninger m.m.
  • Informationer om ansøgning som assistent
Image

Informationer om ansøgning som assistent

Husk at søge i god tid, da chancen for at blive udvalgt til samtale er større jo tidligere du søger.

VIGTIGT!!

  • Det er vigtigt, at du har et KØREKORT. De fleste af vores borgere har enten selv en bus eller kan låne en på skolen. Hvis du er i gang med at tage et kørekort, skal du skrive det i din ansøgning.
  • Du skal læse din email, for det er den måde, vi kontakter dig på.

Du vil modtage en email, når vi har modtaget din ansøgning,  hvor du skal melde tilbage, hvilke dage du kan komme til samtale. Herefter sender vi din ansøgning ud til de borgere, som skal ansætte den pågældende dag. Borgerne læser alle ansøgninger og afleverer en liste til os over, hvem de gerne vil indkalde til samtale. På den baggrund indkalder vi jer, som borgerne har valgt ud. I får besked ca. en uge før ansættelsesdagen, hvor du får besked på, om du skal til samtale.

Da vi ofte har flere ansøgere end stillinger, kan du ikke regne med at blive indkaldt til samtale. Hvis du ikke bliver indkaldt første gang, kommer du automatisk med i næste runde. Borgerne har mange forskellige behov, så selvom du ikke er udvalgt første gang, kan du sagtens blive valgt senere.

Hvis du skal komme til samtale vil du modtage en email med informationer om dagen.

Alle borgere får de samme ansøgninger og vi gør vores bedste for at få alt til at gå op i en højere enhed.

Samtaledagen:

  • Tidsplanen for samtalerne får du udleveret ved ankomst på skolen.
  • Dagen starter med en fælles introduktion, og derefter vil der være individuelle samtaler. Der vil være en lærer fra højskolen til stede ved samtalerne. Du kommer til mindst 1 og højst 4 samtaler.
  • Når alle samtaler er færdige afleverer borgerne en liste over hvem de gerne vil ansætte og som ansøger fortæller du os, hvor du gerne vil ansættes.  
  • Vi laver den endelige fordeling samme dag, og du bliver ringet op og får besked uanset om du bliver ansat eller ej.

Deadlines

Deadline for ansøgninger til foråret 2021 bliver meldt ud i løbet af efterårssemesteret, men send gerne din ansøgning allerede nu.

Den skal nok komme i betragtning, når udvælgelsen af ansøgere til forårssemesteret går i gang.

Ansøg

 Du kan bruge vores online ansøgning ved at klikke herunder, men du er også velkommen til at sende en almindelige ansøgning til mail@egmont-hs.dk.