Spring til hovedartiklen - genvej for blinde
3.jpg

Assistent

OBS - ansøgning som assistent

 

Overvejer du at søge som både højskoleelev og assistent til det kommende semester?

 

Mandag d. 6. april er der deadline for ansøgninger til samtaler mandag d. 11. maj kl. 12:30.  

Søndag d. 17 maj er der deadline for ansøgninger til samtaler mandag d.1 juni (2. pinsedag) kl. 10:30.
Husk at søge i god tid, da chancen for at blive udvalgt til samtale er større jo tidligere du søger.

 

Da Egmont Højskolen, pga Covid 19, foreløbig er lukket frem til tirsdag den 14. april, vil der komme ændringer i ansættelsesproceduren til efterårssemesteret 2020. Vi fastholder deadline for ansøgningerne, mandag den 6. april og søndag den 17. maj. Vi håber at kunne gennemføre samtaler mandag den 11. maj og mandag den 1. juni, men hold øje med hjemmesiden, hvor vi nok skal holde jer opdateret. Hvis du har søgt, vil du blive informeret via mail. 

 


 

Dine opgaver som assistent

Jobbet som assistent kan fx være at betjene en liftDine arbejdsopgaver som assistent på Egmont Højskolen er mangeartede og forskellig fra borger til borger afhængig af borgerens behov og det bevilgede antal timer.

 

Du assisterer borgeren med det, som han/hun ikke selv kan, fx. med bad, påklædning, spisning, kørsel i minibus, ledsagelse til shopping, biograf, koncert og/eller planlægning, strukturering og ageren i hverdagen.

 

Du indgår enten i et Borger/Assistent-team med 1 – 2 andre assistenter eller i et samarbejde med skolens hjemmehjælpsafdeling (HHA).

Der udarbejdes i samarbejde med borgeren en vagtplan, hvor timerne lægges udenfor undervisningstiden.

 

Assistent-oplæring

Borgeren er sammen med din kontaktlærer ansvarlig for at beskrive og instruere dig i dine opgaver.

Ofte sker det i samarbejde med en tidligere assistent.

 

Vi tilbyder dig gennem vejledning, fællestimer, fagdage og i nogle tilfælde via et modulfag:

  • Indsigt i diagnoser, kognitive vanskeligheder, forflytning, hygiejne, hjælpemidler m.m.
  • Støtte til håndtering af din rolle som assistent, samarbejdsrelationen og evt. konflikter
  • Debat om tavshedspligt, omgangsformer, holdninger m.m.

 

Senest opdateret: Søndag, 29. Marts 2020 20:16
  • VILLAVEJ 25, HOU
  • 8300 ODDER
  • TLF: 87 81 79 00
  • FAX: 87 81 79 79
  • E-MAIL: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • CVR nr. 46 23 11 12