Forstander

Søren Møllgaard Kristensen

Søren er skolens forstander og har været på Egmont Højskolen siden 2018. Søren er levende optaget af samspillet og det ligeværdige møde mellem mennesker med vidt forskellige liv og livsvilkår og af at se muligheder i stedet for begrænsninger. På højskolen vil du ofte se ham i Lillesalen til fortælling, foredrag og morgensamlinger, snakkende på gangene og på kontoret med åben dør i færd med at skabe relationer og mening.

Søren er uddannet lærer og tømrer/snedker og har tidligere været forstander og lærer på Eriksminde Efterskole i tilsammen 15 år. Han er født i 1974 og voksede op på en skrænt i Frederikshavn. Søren er godt gift med Dorthe, og sammen har de børnene Nanna, Liva og Sverre og højskolehunden Arnold, som alle bor i forstanderboligen Holsatia.